Eesti disaini ja reklaami 100 aastat

Eesti disaini ja reklaami 100 aastat

Autor: Karin Paulus

Kirjastus: POST FACTUM

Kategooria: Eesti ajalugu
2018 aasta

Hindad

Rahva Raamat
5.50€
Hetkel pole saadaval
Kas oled kunagi mõelnud, kuidas Eesti disain ja reklaam on aastakümnete jooksul arenenud? Karin Pauluse raamat "Eesti disaini ja reklaami 100 aastat" viib sind avastusretkele läbi Eesti visuaalse kultuuri ajaloo, alates meie riigi sünnist kuni tänapäevani. See teos on põhjalik ülevaade sellest, kuidas disain ja reklaam on meie igapäevaelu mõjutanud, kujundanud ja peegeldanud.

Paulus toob esile nii ajaloolised pärlid kui kaasaegsed meistriteosed, analüüsides nii art déco ajastu glamuuri kui ka Nõukogude perioodi propagandistlikke plakateid. Ta ei jäta märkamata ka teravmeelseid sotsiaalreklaame ega poliitilisi kampaaniaid, mis on suutnud avalikkust raputada ja kõneainet pakkuda.

Raamat heidab pilgu ka 1980. aastate Moskva olümpiamängudele ja Tallinna purjeregatile, mis pakkusid lisaks spordielamustele ka visuaalseid elamusi. Samuti saad tutvuda väliseesti disainerite Tõnis Käo ja Kalle Lasni töödega, kes on mõjutanud nii globaalset disainimaastikku kui ka kriitilist mõtlemist tarbimiskultuuri osas.

Karin Pauluse teos on rikas visuaalsete näidetega, tuues sinuni Norma, Tarbeklaasi, Estoplasti ja paljude teiste tuntud Eesti brändide tootedisaini, mis võivad tekitada sinus nii nostalgiat kui ka imetlust. Raamat kutsub sind kaasa mõtlema, millised on need disaini ja reklaami tahud, mille üle võime olla uhked, ja millised on need, mille pärast peaksime ehk pisut piinlikkust tundma.

Kui sa tahad mõista, kuidas disain ja reklaam on kujundanud Eesti identiteeti ja kultuuri, siis "Eesti disaini ja reklaami 100 aastat" on just see teos, mida sa vajad. See on kahtlemata väärtuslik lugemine nii disainihuvilistele kui ka kõigile, kes soovivad süveneda Eesti visuaalkultuuri mitmekihilisse maailma.